24 decembra 2009

Diplomatické zabratie chodníka

príspevok nám poslal LuPa

Miesto činu: Bratislava, Fajnorovo nábrežie pri SNM
Dátum: 17.12.2009, 13:10
ŠPZ: EE00070
Indikácie: Parkovanie na celom chodníku
Značka auta: Hyundai Sonata
Diagnóza/K fotke autor píše: Takto to vyzerá keď chce diplomat resp. niekto z veľvyslanectva ušetriť na parkovnom v meste a miesto toho aby platil radšej zablokuje celý chodník. Kebyže aspoň zaparkuje o 20m ďalej nikomu neprekáža.

___________________________________________________________________
NAHLÁS CHYBU V PRÍSPEVKU

16 komentárov:

  1. diplomat by mal este jednu dolezitu znacku. Toto moze byt proste a iba len cudzinec.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. toto je diplomaticka znacka. zahranicneho konzula.


    cudzinec by predsa nemal SK na spztke :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Myslím si, že diplomatické autá majú určité privilégia a ich majitelia majú i diplomatickú imunitu, tak im to nezávidte. Mali ste sa lepšie učiť a mohli ste byť na ich mieste.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anonymný povedal(a)... @ 24. decembra 2009 13:44

    popici argument :D ty si jaky debil...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonym povedal 24.decembra2009 13:44

    Ja som povedal svoj názor a povedal som ho na rozdiel od teba slušne. Tvoj argument nie je o ničom len vypovedá o tom, že si hulvát a primitáv.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. a ja si myslim ze tvoj prispevok (24.12 13.44) vypoveda o tom ze si typicky slovak. ktoremu mozes s prepacenim aj na hlavu srat a vadit mu to nebude. lebo ten druhy je "silnejsi"

    ver ze ludia ktory v tych funkciach su zdaleka nie su taky vzdelany ako si predstavujes.
    bohuzial dnes je to o nom :(
    cest vynimkam

    mne sa nepaci ked zneuzivaju svoje postavenie ludia ktory su vo funkciach len vdaka tym "slabsim"

    preto zrejme slovensko bolo vzdy v historii utlacane. lebo sa nevieme razne postavit na odpor.
    (vid napr. grecko kde sa protestuje kazdu chvilu ked sa narodu nieco nepaci)

    PS: nepisal som tie 2 prispevky predomnoou :)

    PS2: Stastne a vesele

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ty nadomnou píšeš absolútnu blbosť.. ty odkiaľ môžeš vedieť ako je kto vzdelaný? si nejaký múdry, že podľa auta to vieš určiť.. všetci diplomati sú vzdelaní a nepoznám jediného (a to ich poznám teda dosť), ktorý by nemal minimálne výšku :P .. štát si totižto nemôže na prezentáciu seba vybrať nejakého cigána ktorý nedokončil ani základnú.. a diplomat majú určité privilégiá a práva takže do nich radšej nerýpte, lebo by sa vám to nemuselo vyplatiť, majú totiž veľkú imunitu :P

    inak majú trochu viac výnimiek, napríklad policajt nesmie diplomata zastaviť, vôbec, aj keby šiel v dedine 200.. :P cez hranice si len preletí.. a vlastne za volantom si môže robiť čo chce xD

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Anonymný povedal(a)... @ 24. decembra 2009 16:34:

    to skor ty si typicky slovak, ktory sa absolutne na vsetko stazuje.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Anonymný povedal(a)... @ 24. decembra 2009 21:24

    Tak diplomat nema vobec take prava ako si ty myslis takze tocis tu o riadnych k*kotinach.
    Diplomaticky pas mu mozno tieto prava udeluje iba na j*bnutom Slovensku ale v takom Nemecku by sa s tym pasom mohol ist akurat tak na zachod.
    Inac dnes 28.12.09 zatkli v SRN českého honorárneho konzula v Brazílii Jiřího Jodasa - a ten mal diplomaticky pas a nemecka policia ho mala v p*ci takze asi tak moj mily.
    To iba na Slovensku si kazdi mysli ze ak ma nalepku CD tak moze vsetko.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vážení diskutujúci, skôr, ako začnete rozoberať tému - skúske si aj pozrieť Viedenský dohovor o diplomatických stykoch, výsadách a imunitách. Tam sa dočítate veľa, naviac by ste potom nemuseli mať zbytočné príspevky. Všetky takéto delikty rieši správa služieb diplomatického zboru MZV SR. Lenže na to je osobitný ostup a nie jednoduchý postup. Pravdu však má diskutujúci nadomnou ktorú napísal v poslednej vete.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. 28. decembra 2009 9:19
    ale ano ja som hovoril presne o Slovensku :P a velmi tu o kktinach netocim kedze som par diplomatov uz stretol a presne takto mi to povedali .. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ty anonym ktorý tu nadavaš a rozkrikuješ sa že ten chalan je typický slovak, a že slovensko bolo utlačané v historíi...
    Najpr niečo dokáž a potom sa ozývaj, a si nula súdiac s toho že sa tu tak enorme rozkrikuješ, všetko ťa žere a si zakomplexovaný buzerant, a mimochodom diplomati majú celkovú imunitu ani fízel sa ich nemože dotknúť na to majú svoju krajinu s ktorej sú, ja viac nemám slov na teba, si beznádejný prípad, ked niečo vživoťe dokážeš a budeš náhodou v telke tak spomen tieto komenti aby som vedel že si pán, ale zatial si len obyčajná nula ktorá fajčí ciciny. Prajem prijemný den a nech sa ti darí, spomen si namna ked nahodou ty zaparkuješ jak jebo.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Diplomat, tým že obdrží od predstaviteľov svojej krajiny poverovacie listiny, na výkon zastupovania jedného štátu v štáte inom, je chránený diplomatickou imunitou. Prípadné priestupky, ktorých sa môže takýto pracovník dopustiť sa riešia jednoznačne v krajine ktorá ho na túto činnosť vyslala. Nikde vo svete si voči takejto osobe polícia nedovolí svojvolne zasahovat. Štát v ktorom bola osoba ako pracovník diplomacie akreditovaná má možnosť jeho akreditáciu zrušiť a diplomata oficiálnou nótou vyhostiť zo svojej krajiny. Inak ho nesmie postihnúť.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ako majiteľ aut s diplomatickými tabuľkami a majúc diplomatickú akreditáciu v jednej blízkovýchodnej krajine by som rád upresnil:

    1. Každý by sa mal správať slušne a reprezentovať toho, kto ho vyslal. Jednoducho povedané, aj napriek diplomatickému štatútu sa nechovám ako prasa, ale dávam si pozor, aby some nedráždil sentiment miestnych obyvateľov.

    2. Viedenský Dohovor sa nevzťahuje na dopravné priestupky a miestna polícia môže diplomatovi udeliť pokutu, alebo jednoducho auto odtiahnuť. Vzhľadom na jeho čtatút majú policajti trocha obmedzené možnosti, ale stačí sa pozrieť ako sa s problémom diplomatov vyrovnali vo Washingtone a New Yorku. Udeľovať pokuty diplomatom sa nerozpakuje ani švajčiarska polícia.

    3. Rada pre tých, ktorým to auto zavadzia: Spomeňte si na pesničku, ktorú spieval Ivo Mládek a bolo v nej: "...Pomstý mé čas nadešel, já s korunou vůz obešel...". Bodyguardi tam nestoja a kamery všade nevidia, takže tak nejak (nenápadne) sa to dá vyriešiť.

    Nakoniec môj zamestnávateľ (nepracujem pre MzV SR) má princíp dobrovoľného zbavenia imunity, pokiaš nejde o oficiálne záujmy našej organizácie.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Pokračovanie

    Napadlo ma, že krajina, v ktorej pracujem, sa vyznačuje orientálnou pohostinnosťou. Napriek tomu sa ani tú nepokúšam zneužívať. Na parkovisku v nákupných strediskách, pri kasíne a pod. majú niekoľko miest, ktoré držia pre svojich papalášov a pre diplomatov, a na ktorých je inak zakázané parkovať. Pokiaľ prídem, tak spomalím, a ak mi strážca niektoré ponúkne, tak tam zaparkujem a poďakujem. Ak sa tak nestane, tak sa privilegovaného miesta nedomáham, ale zaparkujem hoci aj na opačnom konci parkoviska a ku vchodu prídem pešo.

    Videl som aj opačný prípad, keď sa diplomati domáhali prístupu na privilegované miesta klaksónom, ale to ma nerozhádže. Ja radšej ostanem sám sebou.

    Takže záver je: za všetkým hľadaj človeka. Diplomat alebo upratovačka - môžu sa vedieť správať, alebo aj nie. Nezáleží to od štatútu ale od výchovy. A nevychovancov je medzi diplomatmi pod slnkom zrovna toľko ako medzi inými kategóriami obyvateľstva.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Tam, hore niekto píše o tom ako "diplomat hranice len preletí". Mám skúsenosti s tým ako som "preletel" cez izraelskú pohraničnú kontrolu pri prechode cez rieku Jordán. Mal som strach, aby som neletel naspäť to Jordánska a trvalo to niekoľko hodín.

    Ďalší zážitok bola cestná kontrola, pri ktorej na mňa izraelský vojak mieril samopalom.

    Nuž a toto dobrodružstvo som si stihol vyskúšať dva razy. Ťažko sa domáhať imunít a privilégií, keď jedna druhá strana má pušku a ja nie.

    OdpovedaťOdstrániť

Vulgárne, urážajúce a reklamné komentáre budú vymazané!