27 septembra 2012

Sliepka, čo blokuje cudzie autá

príspevok nám poslal ferino

Miesto činu:  Prešov, Sabinovská ulica, parkovisko pod obchodmi
Dátum: 19.09.2012, 10:30 až 11:00
ŠPZ: PO797DR
Indikácie: Blokovanie iného auta
Značka auta: Nissan
Diagnóza/K fotke autor píše: Zaparkujem si kde chcem, no a čo ak sa niekto, koho blokujem ponáhľa. Po príchode bola pani ešte arogantná a hrala sa na múdru - vraj som mal trúbiť.

___________________________________________________________________
NAHLÁS CHYBU V PRÍSPEVKU

18 komentárov:

  1. A popritom vidim, ze tam medzi tym striebornym a bielym je volne parkovacie miesto. To bol fakt <>.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To voľné miesto medzi octaviou a tým bielym je šrafované bielym pruhom, je tam nejaká servisná šachta. Takže to auto blokovalo aj prístup k tomu kanálu.. keby sa niečo stalo, tak havarijná služba by sa s ňou nehrala a rovno by ju odtiahli..

      Odstrániť
    2. taký čas tomu čo ma zablokuje spustím gumy a zahodím ventil

      Odstrániť
  2. Takichto arogantnych jedincov treba nahlasit na policii najlepsie spolu s fotografiou a pokuta je viacmenej ista - vdaka objektivnej zodpovednosti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No neviem, ako by si podla fotky dokazal, ze napr. konkretne tato zenska spravila nejaky priestupok. Ja na jej mieste by som tvrdil, ze som zastavil, len aby som zdvihol z podlahy spadnuty mobil a fotografujuci ma zachytil prave v tomto momente. No a potom mi dokaz, ze to nebolo tak.
      Kazdopadne fotka ako dokaz neobstoji.

      Odstrániť
    2. Vies co je objektivna zodpovednost za priestupky ?

      Napoveda: Ak vodic nemoze byt zisteny pokutu znasa majitel vozidla.

      K dokazu - kazdy dig. fotoaparat ma zaznam o foteni v EXIFe (cas, datum, casto aj suradnice GPS u mobilov).

      Cize staci spravit napr. 2 fotky kym cakas na hliadku - teda zdokumentujes kedy vinnik zacal blokovat auto a cas kedy odisiel resp. kedy prisla policajna hliadka.

      Neviem preco tu vymyslas, ze fotka udajne neobstoji.

      Odstrániť
    3. K Anonymný 27. septembra 2012 14:34

      No neviem, kto tu vymysla ...
      Bavime sa o situacii, ze pojdem na policiu nahlasit jedinca a zaroven im ukazem aj fotku, pricom ta fotka by mala byt dokazom nejakeho priestupku (aspon tak to navrhoval Anonymný 27. septembra 2012 9:30 a prave preto spomenul tu objektivnu zodpovednost, t.j. aby bol stihany majitel vozidla, pokial by vodic uz medzitym z "miesta cinu" odisiel).
      A za tym si stojim, ze fotka urcite neobstoji ako dokaz, aj keby si urobil nie 2 ale hoc aj 20, 30, 50 zaberov. Minimalne prave z toho dovodu, ze cas a datum v EXIF-e sa totiz kvalitnym softverom da lahko zmenit. Potom by to mohol kde kto zneuzivat a krivo obvinovat.

      Tymto vsetkym vsak vobec nechcem branit uvedenu zensku, prave naopak, no bohuzial, fotka (resp. aj sposob, ktory navrhoval ten z prispevku o 9:30) ako dokaz neobstoji.

      Odstrániť
    4. PRE Anonymný 27. septembra 2012 16:24 :

      Problem je ze tvoj argument "fotka neobstoji ako dokaz" je vytiahnuty z rukava.

      Totiz na nahlasenie dopravneho priestupku nemusim mat ani dokaz - ale ten je plusom a policia kazdy dokaz posudzuje indivudualne.

      K falsovaniu dokazov - to ze sa da foto (teoreticky) sfalsovat este neznamena ze ma byt vyluceny ako dokaz.

      Co sa tyka situacie - ta moze byt rozna ci uz dojde policia na miesto alebo priestupok ohlasim dodatocne oboje s moznostou, ze donesiem foto ako dokaz.

      Autor toho prispevku o objektivnej zodpovednosti som ja.

      Odstrániť
    5. Mozes tu o objektivnej zodpovednosti teoretizovat kolko chces. Realita je taka, ze tvoju fotku policajti ako podklad (jediny) na riesenie priestupku neakceptuju a nebudu sa tym ani zapodievat.

      Odstrániť
    6. PRE Anonymný 30. septembra 2012 12:47 :

      Realita taka NIE JE - lebo policajti riesia take priestupky aj bez dokazu - staci nahlasit priestupok a pridu ho zdokumentovat.
      Toto mam osobne overene ze to tak funguje.

      Cize moj dokaz (napr. foto) je len plus a nic take nefunguje, ze policajt sa rozhodne tym nezapodievat.

      Odstrániť
    7. Ale to uz nie je riesenie priestupku len na zaklade tvojej fotografie, ale na zaklade vlastneho setrenia. Ja som mal na mysli situaciu, ze posles foto policajtom a to auto tam uz davno neparkuje. Na zaklade toho nikoho trestat nebudu.

      Odstrániť
    8. PRE Anonymný 2. októbra 2012 2:11 :

      Nesuhlasim - to je riesenie na zaklade podnetu od obcana.

      ------------

      Neviem podla coho sudis ze na zaklade dokazu policajti nebudu trestat vinnika/majitela auta.

      Odstrániť
  3. Pre Anonymný30. septembra 2012 15:18

    Ok, tak si to zhrnme. Ty mi tvrdis, ze keby si prisiel s horevystavenou fotkou (ak by som bol ja namiesto tej pani) na policiu, tak by som dostal pokutu aj napriek tomu, ze by som tvrdil to, co som pisal 27. septembra 2012 13:43?

    A este k tvojmu poslednemu prispevku. Vysvetli mi (najlepsie konkretne, ak mas s tym nejaku skusenost), ako mozu policajti riesit taketo pripady aj bez dokazu, fakt si to neviem predstavit. Ak by mali v praxi fungovat taketo tiche bonzy (rozhnevani susedia, ohrdnute milenky, zavist, skodoradost...), tak by sa policajti nicim nezaoberali, iba takymito pripadmi.

    Stale sa, predpokladam, bavime o situacii, ak policajti nie su priamymi svedkami priestupku na "mieste cinu", jednaju (podla teba) iba na zaklade dodatocneho oznamenie "svedka" priestupku.

    Este jedna vec ... policia by mala prijat a presetrit kazde podanie ci anonymne udanie, to je pravda, ale na zaklade nedostatku dokazov (fotka, resp. iba opisany priestupok) konanie zastavi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. K prispevku z 13:43 - uz som to pisal spravim 2 al. viac foto (s casovym odstupom) - ktore samozrejme nebudu sfalsovane - co vie zbezne overit normalny skuseny policajt a dalej zacne konanie o priestupku.

      ------------------

      Policia musi konat aj na zaklade telefonatu (BEZ dokazov) - mne sa osobne 2-krat stalo ze ma udal nejaky sused ze som zle parkoval ked sa inak nedalo zaparkovat na sidlisku.

      Policajt mi povedal, ze musia konat kedze okrem ineho sa na riesenie priestupku pyta aj ten udavac (udavac pisem preto lebo on vedel ake celkom zufale parkovacie podmienky panuju u nas a napriek tomu udal nielen mna hoci nikoho som neblokoval).

      Policajti pridu sami zdokumentovat priestupok na zaklade podnetu.

      ----------------

      Preco by mala policia zastavit konanie ?? Ved ma aj foto - a dnes ked uz je objektivna zodpovednost je take zastavenie konania snad aj porusenim povinnosti policie.

      Odstrániť
  4. Chalani nehadajte sa.. nieje to tu o tom.. počkal som si pol hoďky a šiel som.. Volal som mestských policajtov, ale 30 min. im zjavne nestačilo..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vies, cela tato nasa diskusia je o tom, ze podla Anonymný 2. októbra 2012 9:44, keby si urobil este jednu foto s urcitym casovym odstupom od prvej fotky, tak aj keby dotycna pani uz odisla, tak si mohol fotky zaniest na policiu a policajti by ju (lepsie povedane majitela/ku vozidla) predviedli a pokutovali na zaklade tvojich (samozrejme neupravenych)fotiek.
      (Len ako policajt zisti, ze tie fotky neboli upravovane a najma, ze EXIF nebol zmeneny, to naozaj netusim, pretoze, nic voci policajtom, ale taki experti na pockanie nie su.

      Odstrániť
  5. čo navrhujete urobiť
    aby si to debil zapamätal?
    lebo len napomenutie alebo uverejnenie na internete nie je vždy účinné
    ideálne by bola papuča, alebo odtiahnutie
    no s tým to nie je taká ľahké
    čo urobiť?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Raz sa mi stala podobna situacia, nastvany som pastou buchol do kapoty a spustil sa autoalarm, majitel tam bol "coby dup" :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Vulgárne, urážajúce a reklamné komentáre budú vymazané!