08 novembra 2009

Čiarosleposť v podzemí

príspevok nám poslal michal

Miesto činu: Bratislava, Aupark
Dátum: október 2009
ŠPZ: BL523BR a neuvedená
Indikácie: Čiarosleposť a parkovanie nakrivo
Značka auta: Mercedes, Škoda
Diagnóza/K fotke autor píše: Čiarosleposť, kde sa nakupuje.

___________________________________________________________________
NAHLÁS CHYBU V PRÍSPEVKU

7 komentárov:

  1. To ale autor nespomenul, že parkovanie v tomto podzemnom parkovisku je nezmyselne naprojektované. Parkovacie kóje sú pomerne úzke a nehovoriac o šírkach príjazdových ciest. Projektant asi nič nevie o oblúkoch potrebných na riadne zaparkovanie vozidiel. S väčším autom, ktorých je v Blave hodne, nie je možné sa do rady zaparkovaných áut dostať. Aj obslužnosť parkovacích oddelení je nevhodne naprojektovaná, prístupnosť do nich je len z jednej strany. Treba len veriť , že na parkovisku nevznikne požiar. Neviem si predstaviť tú pohromu, keby k takémuto niečomu došlo. Tam by vznikla neuveriteľná panika, pri ktorej by okrem vysokých materiálnych stratách išlo občanom o životy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ani jedno odfotene nie je "VACSIE" auto. A co sa tyka manevrovania - skus tocit tym okruhlym pred sebou obomi rukami a skus si manevrovanie nacvicit :-) pomaha to, clovek pride na tolko veci :-) nie je to az tak tragicke :-)

    takze ak chces blabolit o velkych autach, tak to skus pod fotkami, kde su naozaj velke vozy, nie tamtie prditka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Myslím si že ten meďak už patrí medzi väčšie autá a to je nepochybné. Pokiaľ vlastníš hadrák takzaný tak tam s parkovaním určite nemáš problémy. Ja za svoju tridsaťročnú šoférsku prax som sa viac nacúval ako si ty precestoval dopredu a veru tam so svojim kombíkom mám problémy, čiže sa vôbec nečudujem, že tam s tým meďakom tak zastavil. Treba to povedať tak ako to v skutočnosti je. Zaparkovať auto tam bez niekoľko násobného cúvania a vyrovnávnia (aby som napísal tvojimi slovami, manévrovania tým okrúhlym) nie je s autom takýchto rozmerov možné. Parkovisko je vtedy dobre naprojektované, keď nerobí takéto starosti, ale keď sa auto odstaví medzi ostatné auta na prvý raz. Porozmýšlaj o tom, čo tu napíšeš predtým ako ako to napíšeš.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Stačí len pozrieť na Mercedes na obrázku a musí byť každému jasné, že ak by ho odstavil medzi čiary, tak mu na každej strane ostane priestor cca 20 cm a na tom priestore je nemožné z auta vystúpiť, samozrejme ak vedľajšie miesta sú obsadené autami. Tak asi ten projektant nakreslil boxy pre Trabanty.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. musite raz pre vzdy pochopit, ze tie sirky boxov su projektovane tak, aby sa z jednej strany auta dalo vystupit. Je na to norma. Je samozrejme nelogicke, aby sukromne parkoviska obchodakov boli napevno na normu - skor si myslim, ze su v skutocnosti sirsie ako vonku. Ten mercedes nie je lod a nutnost auto do boxu dostat na viackrat je snad NORMALNA vec. Piloti, co pristanu AKO PRIDE, to su takito DEBILI :-)

    takze vyhovorky "profikov" ako ty, co "potrebuju" siroku pristavaciu drahu je len inak vyjadreny nebesky hlupy egoizmus. Nezalezi kolko si najazdil, to z teba neurobilo cloveka, co ma co robit za volantom - najma ak NEVIE poriadne ZAPARKOVAT. Ak si profik, tak ti bezne projektovane miesto NEROBI problem a mas dostatok inteligencie na to, aby si auto solidne zaparkoval.

    Ak to nerobis, si proste DEBIL :-) a najma preto, ze povazujes za osobnu urazku nevyhnutnost auto na viackrat "napasovat" do boxu. Prave a jedine preto. Povedal si to sam :-) Proste si toho neschopny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vidím, že sa ozval architekt, ktorý dokonale rozumie projektovaniu. Tvoja hlúposť o tom, že parkovacie miesto má byť obslužné iba z jednej strany auta je slušne povedané do neba voľajúca. To si ako predstavuješ, že príde mamička s dvoma troma deťmi z toho s dvoma pripútanými v sedačkách na parkovisko a bude ich pracne vykladať z jednej strany auta. Čo ich bezpečnosť, na to si pomyslel ? Parkovacie miesto má byť tak široké, aby sa pri dodržaní predpisu, že každý zaparkuje medzi čiary, dalo do každého z áut nastúpiť pohodlne z oboch strán. Ty mi chceš nahovoriť, že pred zaparkovaním auta má osádka auta opustiť vozidlo a až potom šofér zaparkuje auto. A to isté má prebiehať pri ich odchode z parkoviska ?
    Ak si to naozaj myslíš, je mi ťa ľuto. Nechaj sa liečiť !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Minimálna normovaná šírka pre pohyb 1 stojacej osoby je pre projektanta 60 cm. Norma hovorí i o priestore potrebnom na miesto sadania človeka, minimum je 80 cm pre osobu. Čiže medzi správne zaparkovanými autami medzi čiarami by mal ostať minimálni priestor 80 cm z každej strany. Je vždy ale lepšie, keď projektant tento priestor zväčší na 1 m. Nehovoriac o tom, že čím užšie parkovacie miesta projektant navrhne, tým širšia musí byť obslužná príjazdová cesta k parkovacím stojiskám. A tam, v Auparku,veru ani pomer týchto dvoch veličín nie je projektantom akceptovaná. Viac sa už k tomuto problému vyjadrovať nebudem, lebo komu nie je zhúry dané v apatieke nekúpi.

    OdpovedaťOdstrániť

Vulgárne, urážajúce a reklamné komentáre budú vymazané!